Det hela är egentligen mycket enkelt. Svara snabbt när styrelsen eller boende hör av sig. Se också till att återkoppla snabbt när ärenden hanteras. Och se till att ärenden inte blir för gamla.

 

Detta är nästan ordagrant vad 3.000 föreningar sagt till oss när vi pratat med dem och frågat vad som utmärker bästa förvaltningen.

Och därför började vi leva efter kundernas önskemål. Vi har omsatt det till praktisk mening genom att:

–       Vi svarar på 40 sekunder när du ringer till vår kundtjänst, Storholmen Direkt. (Och vi lovar dig att du aldrig kommer att få höra Strauss i luren eller behöva trycka på knappar när du ringer till oss….)

–       När du mailar eller ringer våra förvaltare så återkopplar vi inom 2 timmar. Ofta med svaret på din fråga, minst med besked om att vi tagit emot ditt ärende och när vi räknar med att återkomma med svar.

–       Vi har skapat en enkel och lättförståelig regel: 222

  • 2 timmars återkoppling.
  • 2 veckors maximal handläggningstid på ärenden. För vissa ärenden gäller naturligtvis kortare tidsgränser.
  • Vissa ärenden kräver helt naturligt längre tid, men inget ärende får bli äldre än 2 månader.

–       Vår kundtjänst, Storholmen Direkt, svarar på telefon 07.00 – 21.00 måndag – fredag.

Så tänk om din bostadsrättsförening…

…hade öppet mellan 7 och 21. Vad smidigt det skulle vara.

…återkopplade till dig inom 2 timmar. Vad mycket enklare livet skulle bli om du visste att ärenden är omhändertagna.

 

0771-STORHOLMEN (0771-786 746)

Info@storholmen.se